Het Torque 0,12 EMX-WC (edomodified x-type wereldkampioenschap replica) touring racemotor is ontwikkeld met het oog op de recente 1 / 10e Nitro World Championship. De moto is volledig opnieuw ontworpen, komt met een nieuwe lange slag layout wat een vermogen geeft over het gehele toerengebied, goede brandstof efficiëntie en een super mid-range acceleratie. De voorste kogellager is vervangen door een 7 mm binnendiameter.
De componenten zijn "met de hand bewerkt" door Edoardo Picco behulp van zijn uitgebreide ervaring en duizenden uren testen. Duurzaamheid en betrouwbaarheid zijn ook op het hoogste niveau dankzij onze jarenlange ervaring in 2 takt motoren, know-how van ruwe materialen en onze precieze bewerking.
Het Torque 0,12 EMX-WC wordt geleverd met: een evenwichtige 12mm 'turbo' siliconen gevulde krukas voor een betere brandstofstroom en een lager gewicht, super uitgelijnd 'mes gescherpt' aerodynamische drijfstang, met de hand afgewerkt harde verchroomd messing binnenbak met tear-trop werk op de havens, verlicht CNC gefreesd zuiger gemaakt van hoge percentage silicone legering staaf, groot formaat vinnen turbo verbrandingskamer inzetstuk voor een betere warmteafvoer, nieuwe ultra lichtgewicht koelkop met een extra vin, met de hand bewerkt achterste achterplaat voor een betere brandstofstroom, Zwitsers kwaliteit 12mm hoofdlager en een composiet slide carburateur met 5,4 mm venturi inserts.
The TORQUE .12 EMX-WC (edomodified x-type world championship replica) touring racing engine has been developed in view to the recent 1/10th Nitro World Championship. The engine, completely redesigned, comes with a new Long Stroke layout to deliver great power over the entire rpm range, good fuel efficiency, and a super mid range acceleration. The front ball bearing has been replaced with a 7mm inner diameter.
The components have been “hand modified” by Edoardo Picco using his extensive experience and thousand of hours of testing.
Durability and reliability are also of the highest level thanks to our many years of experience in 2 stroke engines, know-how of raw-materials and our precise machining process.
The TORQUE .12 EMX-WC is supplied with: a balanced 12mm 'turbo' silicone-filled crankshaft for improved fuel flow and reduced weight, super aligned 'knife edged' aerodynamic connecting rod, hand finished hard chromed brass liner with tear-trop work on the ports, lightened CNC machined piston made from high percentage silicone alloy billet, large size finned turbo combustion chamber insert for better heat dissipation, new ultra light weight cooling head with an extra fin, hand modified rear back plate for improved fuel flow, Swiss quality 12mm main bearing and a composite slide carburetor with 5.4mm venturi inserts.
© 2024 www.mbmodelbouwracingparts.nl - Powered by Shoppagina.nl